Jota og Joti 16-18.10.2020
1.Gullaug speidergruppe i samarbeid med flere andre speidergrupper inviterer til Jota-Joti arrangement. I år blir det en annerledes gjennomføring enn tidligere, der det er mer fokus på at arrangementet foregår gruppevis og gruppene vil stå for smittevern innad i gruppene. Vi oppfordrer grupper til å finne egne lokaler til å gjennomføre Jota-Joti. Det vil tilbys program og leirbål over nett til disse gruppene, samt en utstyrsliste og diverse forslag til egne aktiviteter. Store deler av programmet vil gjennomføres over nett, resten av dagsplanen er opp til gruppene. Selv om vi oppholder oss rundt omkring i kretsen, er fortsatt målet at vi skal føle oss som en del av en helhet, både innad i kretsen, og som en del av speiding på verdensbasis.
Hva er Jota og Joti?
Jota står for Jamboree on the Air og Joti står for Jamboree on the Internet. Gruppene samles for å treffe speidere fra hele verden via radio og internett. I løpet av helgen kan du oppleve å kommunisere med speidere fra alle verdensdeler, i alle tidssoner. Vi kan by på gode venner, ny kunnskap og et solid påfyll med opplevelser.
Tidsramme for helgen:
Start fredag 16. oktober kl 18:00, slutt søndag 18. oktober kl 13:00.
Hva kreves for å delta?
Speider/rover/leder/lederbarn:
Ta med:
Antibac/håndsprit, speiderskjerf, speiderskjorte, egen PC (bærbar eller stasjonær), nettverkstilkobling i form av wifi-adapter eller kabel, ladere & strømledninger, skjøteledning, nettbrett/pad/pod/smart telefon, spisesett, flaske, innesko, tøy til å være ute i på høsten.
—-
Les også oppfordringer angående utstyr fra din speidergruppe.
Gruppene vil ha ansvar for overnatting ved egne hus og hytter. Vi oppfordrer til at gruppene selv organiserer seg med lokaler, men om nødvendig kan vår stab bistå i å finne sted å være. Vi ber derfor Gruppeledere som ikke finner sted å oppholde seg på egenhånd, ta kontakt.
Pris: 50 kr per deltaker.
Hva får du: Tilgang til et program som gjennomføres over internett, inkluderende leirbål, kurs, og underholdning.
Påmelding:
Send en e-post med deltakers navn til (din speidergruppes e-mail)
Har du noe matallergier/intoleranser? send dette i en mail til din speidergruppe så de får registrert dette i min.speiding.no
Påmeldingsfrist: 12. oktober 2020,, til troppsleder / gruppeleder. (de melder på i min.speiding.no)
Med speiderhilsen
Arrangementsleder : Henrik Strandrud Bjørnøy, tlf: 482 03 226
Programansvarlig : Martin Fuhre Pettersen, tlf: 908 15 851
Lederstøtte: Håvard Sørli, tlf: 909 21 122
Speiderne i 1. Gullaug Speidergruppe og Rovere i Vestmarka krets
PS: Det er ikke til å komme utenom at barn i alle aldre bruker datamaskin/nettbrett/telefon til å spille på. Dette er helt ok, og kan brukes aktivt til å lære og bygge relasjoner. Det er også noen spill som har anbefalte aldersgrenser, som ikke nødvendigvis blir fulgt. Dette er vi klar over, men vi anser det som foreldrenes ansvar å sørge for at de vet hva avkommet gjør og spiller. Dette er noe som foreldrene må avklare med speideren i forkant av arrangementet. Vi ønsker en trygg atmosfære på våre arrangementer, men vil ikke gripe inn om man spiller spill som i utgangspunktet er utenfor speiderens aldersgrense. Vi aksepterer selvsagt ikke aktiviteter som bryter med norsk lov eller på andre måter ikke er i tråd med våre verdier som speidere. Brudd på retningslinjene som blir gitt på arrangementet medfører hjemsendelse.