JOTI – bli med på verdens største leir

13 oktober, 2020 av Hilde Haldorhamn

1. Gullaug speidergruppe i samarbeid med de gruppene som ønsker å delta, inviterer til Jota & Joti. Det tilbys program, leirbål over nett og diverse forslag til egne aktiviteter fra der du er. Sett av helgen enten du er speider, rover eller leder.

Dette blir et helt annerledes arrangement enn tidligere, men det blir skikkelig gøy!

En programstab med rovere fra Vestmarka krets har kokt sammen et veldig bra internettopplegg som kjøres på Discord og Twitch fra fredag til søndag 16-18 oktober.

Det er laget en Discordserver som samlingsplattform for alle deltakerne over hele landet. På denne Discordserveren blir det muligheter for å snakke med andre speidere fra hele landet som også deltar på arrangementet. I tillegg til at speiderne kan snakke med hverandre på serveren, er det lagt opp til en del interaktive konkurranser på serveren.

På Discord blir det også andre gode underholdningsinnslag ved at det blir streamet gaming-innhold av en av rovererene i programstaben som spiller videospill.

Som et mer kunnskapsrettet tilbud på serveren vil det holdes livekurs i knuter, programmering og Instagram på serveren, der deltakerne kan ha kontakt med roverne som holder kurset.

Det er virkelig lagt ned mye arbeid i denne Discordserveren for å skape et skikkelig bra underholdningstilbud til alle speidere og rovere der ute!

Og alle speiderarrangements høydepunkt, leirbålet, er det jobbet grundig med. Så på lørdag kveld lover vi et forrykende leirbål med sketsjer, vitser og tid til egen lek i gruppene.

Nå vil vi ikke røpe for mye, men det finnes kanskje også en liten mulighet for en livesending søndag morgen, med litt alternative frokosttips.

Se også gjerne informasjon om arrangementet på Facebookgruppa Jota Joti Vestmarka Krets 2020:

PS: Discordserveren vil kun være tilgjengelig for påmeldte betalende deltakere

Påmelding via medlemssystemet
Påmeldingsfristen er ut den 15. oktober. Vi oppfordrer til at grupper vil samles innenfor smittevernreglenes rammer, enten på speiderhus eller andre steder, men det vil også så klart være åpent for deltakelse på egenhånd.

Deltakeravgiften er på 50,- per speider eller rover.

Dette betales til kontonummer (2260.11.16239)
HUSK å merke betalingen med JOTA/JOTI 2020 og fullt navn og speidergruppe slik at arrangørene vet hvem som er påmeldt og som har betalt