Påmeldingen til kretsbannerkonkurransen er åpnet
I år blir det tradisjonell kretsbannerkonkurranse igjen. Etter to år med alternativ gjennomføring skal speiderne igjen få møtets fysisk til dyst.
Det er speidergruppene i Asker som står for arrangement i år, og konkurransen finner sted på Hernestangen friluftsområde. Her skal det være god plass til alle patruljene.
Konkurransen vil foregå 29. april – 1. mai.
Fredag blir det innrykk fra klokken 18.00, hvor patruljene sjekker inn og får tilvist sitt patruljeområde. Denne dagen går til bygging og forberedelse av patruljeområde.
Lørdag blir det orientering, matoppgave og hemmelig oppgave. Mens det på søndag blir oppgaver før premieutdeling og avslutning.
Stil og sveis
Det blir mange spennende oppgaver og på hver oppgave vil det i tillegg til selve løsningen på oppgaven, bedømmes stil og sveis. Kriteriene det bedømmes ut fra er følgende:
- Samarbeid: Vise viljen til å inkludere alle i oppgaveløsningen
- Kreativitet: Kreativitet og ideutveksling belønnes
- Ledelse: Blant annet peffens og assens rolle, delegering med mer.
Speideruniform
Alle speidere skal under gjennomføring av alle oppgavene ha på speiderskjorte og
speiderskjerf, der det er mest hensiktsmessig kan deltakerne kun ha på speiderskjerf.
Eksempler på oppgaver der man kan la være å bruke speiderskjorte er: Orienteringsløp og
Matoppgave.
Tips til patruljene
Samarbeid, særpreg og patruljeområdet er viktige stikkord for hvordan dere kan få en god konkurransehelg. Patruljen bør forberede seg på speiderferdigheter innen de fem programområdene, for det blir både teori og praksis i alle oppgavene. Orientering krever kunnskaper om kart og kompass, pionering krever kunnskap om knuter og surringer, førstehjelp krever at patruljen har trent på forbinding, sårbehandling, og hva som er viktig ved skader.
Du finner viktig informasjon her
NM billett
De fire beste patruljene går videre til NM i speiding som arrangeres i Trønderlag krets 10.-12. juni. Du kan lese mer om NM på nettsidene til NM i speiding.
Påmelding
Det blir gruppevis påmelding i min.speiding. Det meldes på patruljer som består av 3-8 medlemmer fra samme gruppe.
Lørdag ettermiddag blir det ledersamling med ledermiddag, dette vil være med i påmeldingen.